Keresés ebben a blogban

2015. október 14., szerda

16. A faragókészlet

Hihetetlen számomra, hogy egy eladót ennyire érdekeljen, hogy hová kerül a portékája. Ambrus Aladárról beszélek, akitől a faragó szerszámkészletet rendeltem. Vasárnap adtam le a megrendelést és hétfőn felhívott személyesen.
Kicsit meg is lepődtem mivel nekem már amolyan sztárféle kategória, hiszen van a youtubeon egy csatornája ahol az összes filmjét végignéztem. Szóval felhívott, bemutatkozott és azután érdeklődött, hogy faragtam e már valaha, lesz e gondom esetleg. Mondtam neki, hogy gyerekkoromba elég sokat farigccsáltam egy bicskával, szerintem nem lesz gond. Azt mondta, hogy rendben van, de mindenképp kér visszajelzést. Nekem még nagyobbra nőtt a szememben ezáltal és azáltal is ahogy szívügyének tekinti a fafaragást. A filmeken is látszik milyen tisztelettel beszél a fáról és a faragásról ráadásul remek áron lehet tőle eszközöket venni.
Ma szerda van és megérkezett a készlet amit rendeltem, benne a hatféle késsel, élezőkővel, élezőbőrrel és nyolc leckével. Látszik, hogy minden egyes szerszám kézzel készült. Még a fadoboz is amiben tárolható. Az első lecke egyharmadát már meg is csináltam. Nem mondom, hogy profi lett, mert pont úgy néz ki mintha egy kezdő csinálta volna, de nem is célom a profizmus.
Egyszerűen csak magam akarok alkotni, beletenni úgy a szívemet, lelkemet, hogy az is érezze aki sok sok év múlva vesz a kezébe. Úgy érzem a tisztelet bennem is megvan a fa és a faragás iránt.
Türelemmel sincs gondom, szerencsére abból is jól állok. Már csak az idő állhat közénk, de amint azt Aladár báttyánk is mondta, a faragás egy jó kis terápia is. Kikapcsolja az embert. Akit érdekel az nézze meg a http://faragoszerszam.info oldalt és Ambrus Aladár videó csatornáját a youtubeon is:  https://www.youtube.com/user/nagygobe

2 megjegyzés:

Tiffany díszűvegezés írta...

Kösz az elismerést. Szívesen meghívlak a zsékely faragó házba. Üdv Aladár

Unknown írta...

En augusztusban vásároltam 3 alapkést egynéhány faragoleckével a kések tokéletesen használhatók még egy kezdőnek is hála Ambrus úrnak kezdtem el faragni egy 6 hónappal ezelőtt és elmondhatom hogy az ő irányítása alatt egyre jobb vagyok ha csak youtuberol is nézem a videoit minden tiszteletem az öné Ambrus úr. Üdvözlet Székelyfőldről (Sepsiszentgyörgyről)

Tisztelettel Dénes Zoltán